خمیر پیتزا

مطبخ خانومی

خمیر پیتزا

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

خمیر پیتزا

این مواد 4 تا خمیر پیتزا می ده.

موادلازم :

آرد           3لیوان +نصف لیوان

شیر         1لیوان

روغن         نصف لیوان

نمک           مقداری

شکر              2قاشق مرباخوری

پودرخمیرترش       2قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ           2عدد

طرز تهیه:

3لیوان آرد رو بانمک وشکرو پودرخمیر ترش مخلوط می کنیم(البته اگه از سالم بودن پودر خمیرترش مطمئن هستین واگر مطمئن نیستین که عمل می کنه یا نه اول با نصف پیمانه آب ولرم و2قاشق مربا خوری شکر مخلوط کنین ودرشوبذارین 15 دقیقه بمونه اگه کف کرد سالمه).

بعد زرده هارو بهش اضافه می کنیم ومخلوط می کنیم.

وحالا شیر رو که قبلا با روغن مخلوط کردیم وگرمش کردیم(درحدی گرم می کنیم که دستمون نسوزه) بهش اضافه می کنیم وخمیر رو ورز می دیم اگرنیاز به آرد داشت و هنوز چسبنده بود از نصف لیوان آرد باقیمونده استفاده می کنیم.و ورز می دیم تا لطیف بشه .خمیرباید کمی چسبنده باشه.وبعدش روشو با نایلون می پوشونیم که خشک نشه وبعد1ساعت بهش استراحت می دیم.

بعداز استراحت خمیررو کمی ورز می دیم تا هوای اضافه اش گرفته بشه بعدخمیر روبه 4 چونه تقسیم می کنیم وچونه ها رو با وردنه پهن می کنیم وقالب پیتزا رو چرب می کنیم وخمیر رو توی تابه قرار می دیم.

خوب خمیر پیتزا آماده شده شما می تونین کمی سس کچاب روی این خمیر بمالین ومواد پیتزاتون رو روش بریزین وتوی فر بذارین وبپزین و از خوردن پیتزا لذت ببرین.

سوالی که دوستان از من می پرسن اینه که ما باید اول خمیر رو توی فر بپزیم بعد موادمون رو روش بریزیم؟ جوابش اینه : نه نیازی نیست که اول خمیر رو بپزیم وقتی خمیر رو آماده کردین همون لحظه  مواد پیتزاتون رو روش بریزین و بعد در فر بذارین تا هم خمیر وهم تمام مواد با هم بپزن.خمیر می پزه وخشک نمی شه وکاملا نرم وسبک می شه از مال بیرونم بهتر می شه.

امیدوارم درست کنین ودرکنار اعضای خونواده از خوردنش لذت ببرین...



موضوعات مرتبط: پیتزاهاوساندویچها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394برچسب:پیتزاهاوساندویچها, | 14:59 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.