کاکا

مطبخ خانومی

کاکا

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کاکا

موادلازم:

آردگندم         1لیوان

آردبرنج           2قاشق سوپخوری

پوره کدو حلوایی         1لیوان

شکر           1/2لیوان

بکینگ پودر         1/2قاشق چایخوری

پودرهل      1/2قاشق چایخوری

پودر دارچین           1/2قاشق چایخوری

تخم مرغ              2عدد

شیر              1/2لیوان

نمک               1/4قاشق چایخوری

در صورت تمایل می تونین گردوی خردشده ویا پسته خرد شده ویا کشمش 2 قاشق غذاخوری بریزین.من نریختم.

طرزتهیه:

کدو رو قطعه قطعه می کنیم و بخار پز می کنیم.البته می تونیم با مقدار کمی آب آبپز کنیم ولی بخار پز بهتره و خواصش حفظ می شه.من هم بخارپز کردم.وقتی کدو بپزه نرم می شه و داخل کدو رو  در میاریم و پوره می کنیم و کنار می ذاریم. می تونین توی غذاساز بریزین .

بعد تخم مرغ ها رو با پوره کدو مخلوط می کنیم و خوب با مفتول به هم می زنیم تا مخلوط بشن.

آرد گندم رو با آرد برنج و هل و دارچین و نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و به موادمون اضافه می کنیم.

شکر رو هم به مخلوطمون اضافه می کنیم وبه هم می زنیم.

شیر رو هم به موادمون اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

حالا آرد رو کم کم اضافه می کنیم وبه هم می زنیم تا خوب مخلوط بشن.

بعدنیم ساعت به خمیر استراحت می دیم.می تونین به جای آرد گندم کلا آردبرنج بریزین ولی باید حتما 2 ساعت بهش استراحت بدین.

مقدار کمی روغن در تابه می ریزیم و با قاشق از موادمون در تابه می ریزیم وبا حرارت کم هر دو طرف کاکا رو سرخ می کنیم.

من برای زیباتر شدنش قالب در تابه گذاشتم و وقتی قالب داغ شد از خمیر کاکا در قالب ریختم و کمی که موندو خودشو گرفت قالب رو آروم برداشتم وقتی یک طرفش سرخ شد برگردوندم وطرف دوم رو هم سرخ کردم.

توصیه می کنم حتما درست کنین واقعا خوشمزه وعالیه.

تقدیم به شما دوستان خوبم وهمه عزیزانم...



موضوعات مرتبط: میان وعده وتنقلات ، غذاهای شمالی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 29 آبان 1394برچسب:میان وعده وتنقلات,غذاهای شمالی, | 18:26 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.