باقلاقاتق

مطبخ خانومی

باقلاقاتق

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

باقلاقاتق

باقلا قاتق یکی از غذاهای شمالی خوش عطرو طعمه که کم هزینه است و سریع آماده می شه(البته به جز اون قسمت پوست گرفتن لوبیاها).برای تهیه این غذا از یک نوع لوبیای مخصوص شمالی استفاده می شه که به لوبیای کشاورزی یا لوبیای رشتی یا پاچ باقلا معروفه.این لوبیا رو به مدت حداقل 12 ساعت خیس می کنیم و پوستش رو می گیریم.

مواد لازم:

لوبیای کشاورزی                         2پیمانه

سیر له شده                            1ق س

شوید خرد شده                          1ونیم پیمانه

تخم مرغ                           4عدد

زردچوبه                        3ق چ

نمک و فلفل                           مقداری

طرز تهیه:

لوبیای پاک کرده رو با مقداری روغن و به مدت 5 دقیقه تفت می دیم بعد شوید خرد شده که بهتره تازه باشه رو هم اضافه می کنیم و تفت مختصری می دیم.سیر رو با مقداری روغن سرخ می کنیم و زردچوبه رو هم بعد از سرخ شدن سیر داخلش می ریزیم و تفت می دیم.بعد داخل غذامون می ریزیم.

حالا مقداری آب  و نمک و فلفل داخل  تابه می ریزیم آب هم زیاد نمی ریزیم همینقدر که روی لوبیاها رو بگیره کافیه چون این لوبیا زود می پزه حدود دو لیوان آب کافیه.و در تابه رو می بندیم و با شعله ملایم می ذاریم به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزه و لوبیا نرم بشه.این لوبیا زود می پزه مراقب باشین له نشه.بعد تخم مرغها رو می شکنیم و زرده و سفیده رو از هم جدا می کنیم وسفیده رو با چنگال می زنیم تا از لختگی دربیاد و داخل تابه می ریزیم و به هم می زنیم.و زرده ها رو هم فقط روی تابه می ریزیم و به هم نمی زنیم. در تابه رو می بندیم و می ذاریم تا بپزه و مثل املت روی باقالی قاتق روغن بندازه.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: غذاهای شمالی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 18 شهريور 1397برچسب:غذاهای شمالی, | 1:13 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.