لواشک

مطبخ خانومی

لواشک

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

لواشک

من برای این لواشک از آلوی زرد وآلبالو ویک نوع آلوچه کوهی استفاده کردم .

موادلازم:

آلوی زرد            2کیلو

آلوچه کوهی           نیم کیلو

آلبالو              نیم کیلو

طرز تهیه:

میوه هامون رو می شوریم ولپه می کنیم(ازهسته جدا می کنیم) و توی قابلمه می ریزیم.

برای 3کیلو میوه 1لیوان آب و 2قاشق چای خوری نمک می ریزیم توی قابلمه وبا حرارت کم اجازه دادم تا میوه ها خوب بپزه ونرم بشه وکمی هم آبش رو از دست بده.حدود نیم ساعت بجوشه کافیه.

بعد گاز رو خاموش می کنیم وصبر می کنیم تا خنک بشه.

بعد از خنک شدن درصافی می ریزیم وبا دست ماساژ می دیم تا پوست میوه ها جدابشن.تفاله هارو دور می ریزیم.

نمک رو در این مرحله می چشیم اگه نیاز بود کمی نمک اضافه می کنیم.

اگرهم ترش بود کمی شکر اضافه می کنیم.

روی سینی سلفون می کشیم و لواشک رو روش می ریزیم و صاف می کنیم.سعی کنین همه جا رو یکدست بریزین ویک جا نازک ویک جا کلفت نباشه.

سینی رو در آفتاب می ذاریم بعد از دو یا سه روز لواشک آماده است.

برای من سه روز طول کشید سعی نکنین خیلی خشک بردارین اگر کمی نرم باشه بهتره.

بعد موقع بریدن دوباره روی لواشک سلفون می کشیم .

بعدهم می بریم وبسته بندی می  کنیم ودر یخچال نگهداری می کنیم.

من لواشک رو نواری بریدم و گل رز درست کردم.

امیدوارم مفید واقع بشه...



موضوعات مرتبط: میان وعده وتنقلات ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394برچسب:میان وعده وتنقلات,یلدا, | 16:6 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.