فلامینگو

مطبخ خانومی

فلامینگو

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

فلامینگو

امروز یه دسر خوشمزه و آسون و خوشگل واستون آوردم.فلامینگو...بامن همراه باشین.

موادلازم:

زرده تخم مرغ                     5عدد

پودر قند                            100گرم

خامه قنادی فرم گرفته                150گرم

پودر ژلاتین                        2ق س

آب                  80میلی لیتر(1/3پیمانه)

نشاسته ذرت                        2ق س

شیر                      500میلی لیتر(2پیمانه)

وانیل مایع                   1/2ق چ

نکته:

به جای وانیل مایع می تونین از 2/3ق چ وانیل شکری استفاده کنین.ولی برای این دسر وانیل مایع خوش طعم تره.

از انواع مغزها و شکلات چیپسی می تونین برای این دسر استفاده کنین و با دسر مخلوط کنین بعد داخل قالب بریزین.

طرز تهیه:

پودر ژلاتین رو با آب سرد مخلوط می کنیم .اولش حالت خمیری به خودش می گیره بعد روی بخار کتری یا سماور یا مایکروویو بن ماری می کنیم تا کاملا شفاف بشه.

زرده های تخم مرغ+ پودرقند+وانیل رو با همزن به مدت 3 تا 5 دقیقه می زنیم تا وقتی که کرم رنگ و کشدار بشه.شیر رو داخل ظرفی ریخته و زرده های زد شده +نشاسته ذرت+پودر ژلاتین شفاف شده رو بهش اضافه و مخلوط می کنیم و روی حرارت می ذاریم و مرتب به هم می زنیم تا کاملا داغ بشه ولی نجوشه.مرتب به هم نزنیم گلوله می شه.

دسرمون رو کنار می ذاریم تا ولرم بشه.بعد خامه فرم گرفته رو بهش اضافه می کنیم و با مفتول می زنیم تا کاملا مخلوط بشه.بعد از صافی رد می کنیم تا اگر احیانا ناخالصی داره از بین بره.

در این مرحله می تونین مغزهای دلخواهتون رو داخل دسر بریزین و مخلوط کنین بعد داخل قالب بریزین.فقط باید دسر کمی خنک بشه و غلیظ بشه بعد مغزها رو بریزین وگرنه ته نشین می شه.

بعد دسر رو در قالب چرب شده می ریزیم و داخل یخچال می ذاریم تا خودشو بگیره.حدودا 8 ساعتی زمان نیاز داریم تا دسر سفت بشه .

من برای زیبایی بیشتر دسرم رو به سه قسمت تقسیم کردم و در قسمت اول زعفران دمکرده + 1ق س گلاب اضافه کردم.در قسمت دوم یک عدد کافی میکس +1ق س پودر کاکائو+ 1 ق س پودر قند ریختم.و قسمت سوم هم که سفیده و چیزی نیاز نداره.در قالبم هم اول پودر ژله انار حل کردم و ریختم و داخل یخچال گذاشتم وقتی نیم بند شد قسمت سفید دسرم رو ریختم و بازهم داخل یخچال گذاشتم وقتی نیم بند شد قسمت شکلاتی دسرم رو ریختم و بازهم  بعد از اینکه نیم بند شد قسمت زعفرونی دسرم رو اضافه کردم.

من کلا برای برگردوندن دسرهام قالبم رو داخل آب گرم نمی زنم.چون قالبم رو خوووب با روغن مایع چرب می کنم.خوووب که می گم در حد چند قطره روغن مایع هست و اصلا محسوس نیست فقط در حد چرب شدن قالب کافیه.

این دسر رو هم می تونین لیوانی و تک نفره درست کنین و هم می تونین داخل قالب بریزین.خیلی خوشمزه است .امیدوارم درست کنین و سر سفره های افطاریتون منو هم دعا کنین.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1397برچسب:دسرها, | 13:55 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.