ماقوت

مطبخ خانومی

ماقوت

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

ماقوت

موادلازم:

نشاسته گل                   3ق س

آب                                 2پیمانه

شکر                             1/2پیمانه

گلاب                             1/3پیمانه

زعفران دمکرده                2ق س

هل ساییده                     1/3ق چ

طرز تهیه:

نشاسته+آب رو با هم مخلوط می کنیم.وقتی کاملا حل شد روی حرارت می ذاریم و مرتب به هم می زنیم تا جوش بیاد.اگه مرتب به هم نزنیم نشاسته گلوله می شه.

برای اینکه بوی خامی نشاسته از بین بره باید یک ساعت روی حرارت ملایم به هم بزنیم.بعد از یک ساعت گلاب و زعفران و هل ساییده رو هم اضافه می کنیم و از روی حرارت برمی داریم.و در ظرف سرومون می کشیم .

من اول کمی ماقوت در ظرفهام کشیدم و داخل یخچال گذاشتم بعد از اینکه کمی خودشو گرفت روش ژله موز که با آب جوش بن ماری کرده بودم و بعدش با تخم شربتی مخلوط کرده بودم و خنک شده بود ریختم و گذاشتم یخچال تا سفت بشه.و بعد تزئین کردم.

نکته:

ماقوتی خوشمزه ست که غلظتش بعد از خنک شدن مثل فرنی باشه و همینطور شفاف باشه.

ماقوت رو با نشاسته گل و در بعضی شهرها با نشاسته گندم درست می کنن.من گاهی اوقات با نشاسته ذرت هم درست می کنم خوبیش به اینه که بوی خامی نمی ده و نیازی نیست بالای سرش بایستم تا نشاسته بپزه و بوی خامیش گرفته بشه.مقدار مواد با نشاسته ذرت هم همین مقداره.فقط نوع نشاسته عوض می شه.

در بعضی از شهرها هم با شیر درست می کنن ولی در اصل باید با آب درست بشه.

می تونین داخل ماقوت وقتی که گلاب اضافه می کنین خلال بادوم هم اضافه کنین.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: دسرها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 25 آبان 1398برچسب:دسرها, | 13:17 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.