شیربرنج

مطبخ خانومی

شیربرنج

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شیربرنج

شیربرنج یکی از دسرهای خوشمزه واصیل ایرانی هست که سرشار از ویتامین ب وکلسیم وهمینطور به دلیل داشتن هل وگلاب بسیار معطر وآرام بخشه.به شیر برنج آش شیر هم می گن.درمناطق مختلف ایران این دسرهمراه با شیره یا شکر یا مربای گل محمدی وپودردارچین سرومی شه...

موادلازم:

برنج         1/2 لیوان

شکر          2/3لیوان

شیر        3لیوان

گلاب      1/2 پیمانه

پودرهل سفید        1/3قاشق چایخوری

خامه (درصورت تمایل)      1قاشق غذاخوری

طرزتهیه:

برنج رو از چندساعت قبل و بدون نمک خیس می کنیم.برنج خیس خورده رو با مقداری آب می ذاریم روی حرارت تا ریز ریز بجوشه وخوب بپزه .

بهتره اجازه بدیم برنج اونقدر بجوشه تا دونه های برنج از هم باز بشه وآبش خیلی کم بشه.

بعدشیر رو بهش اضافه می کنیم.وهمینطور پودر هل سفید رو هم اضافه می کنیم.اگه دوست داشتین خامه هم توش بریزین در همین مرحله خامه رو با کمی شیر رقیق می کنیم واضافه می کنیم.من خودم خامه اضافه نکردم چون این دسر به اندازه کافی لعابدار هست وخوشمزه ؛ شیر هم که سرشار از کلسیم هست و دیگه نیازی به خامه نیست .خلاصه اینکه اینطوری رژیمی تره.

بعد از اضافه کردن شیر شکر رو هم اضافه می کنیم ومی ذاریم تا ریز ریز بجوشه و جابیفته .این میزان شکر کافیه ولی اگه شیرین تر دوست داشتین بچشین و بسته به ذائقتون شکر اضافه کنین.و هر از چند گاهی هم بزنین تا ته نگیره .

در قابلمه رو هم نذارین چون سر می ره.

بعد از اینکه شیر برنج کمی خودشو گرفت ولعابدار شد گلاب رو بهش اضافه می کنیم واز روی حرارت برمی داریم.

مواظب باشین زیاد سفت وغلیظ از روی حرارت بر ندارین چون اگه کمی خنک بشه سفت می شه.غلظتش باید مثل شله زردباشه.این دسر رو با دارچین سرو می کنن.درمناطق مختلف ایران این دسر رو باشکر یا شیره ویا مربای گل محمدی  و پودر دارچین سرو می کنن.این دسر خوشمزه برای افطاری خیلی مناسبه.امیدوارم درست کنین و حتما سر سفره های افطاریتون منو هم دعا کنین.



موضوعات مرتبط: آش ها و سوپها ، دسرها ، سفره افطاری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:آش ها و سوپها,دسرها,سفره افطاری, | 14:51 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.