کیک اسفنجی

مطبخ خانومی

کیک اسفنجی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک اسفنجی

موادلازم:

تخم مرغ        4عدد

شکر              100گرم

آرد                  100گرم 

آب جوش           2قاشق غذاخوری

بکینگ پودر         یک چهارم قاشق چایخوری 

وانیل                یک چهارم قاشق چایخوری

نکته: به ازای هر تخم مرغ که اضافه می کنین می تونین 25 گرم آرد و25 گرم شکر اضافه کنین.همونطوری که توی تصاویر می بینین من اندازه ها رو 2 برابر کردم چون کیک بزرگتر می خوام درست کنم.

قبل از هرچیز آرد رو 3بار الک نرم می زنیم تا هوادهی بشه.

طرز تهیه:

اول زرده های تخم مرغ رو ازسفیده جدا می کنیم .حواستون باشه که حتی یک قطره زرده وارد سفیده ها نشه چون موقع هم زدن سفیده  ، سفیده ها خوب فرم نمی گیره .

پره های همزن و همینطور ظرفی که سفیده رو توش می زنیم نباید چرب وخیس باشه چون در اون صورت هم سفیده فرم نمی گیره.جهت پره های همزن هم باید در یک جهت باشه و با دور تند بزنیم ونباید مرتب دور همزن رو تند و کند بکنیم.

اول سفیده ها رو با دور تند همزن می زنیم وقتی که سفیده ها شروع کرد به فرم گرفتن کرد50 گرم از شکر رو کم کم وبا قاشق شکر اضافه می کنیم ( همزن روشنه ها وداره سفیده رو می زنه که شکر اضافه می کنیم)و اونقدر با همزن می زنیم تا سفیده فرم بگیره واگه ظرف روبرگردونیم از ظرف نریزه.ظرف سفیده رو داخل یخچال می ذاریم تا وقتی بقیه کارهامون رو انجام می دیم سفیده شل نشه واز فرم نیفته.

در ظرف جداگانه ای زرده ها رو با 50 گرم شکر باقی مونده و2 قاشق غذاخوری آب جوش و وانیل باهمزن می زنیم.اونقدربا همزن می زنیم تا زرده ها کرم رنگ بشن.

وقتی دیگه زرده ها رو نمی زنیم که کرم رنگ شده باشن وحالت کشدار پیدا کنن.

حالا سفیده هارو به زرده اضافه می کنیم وبه صورت دورانی وبا لیسک هم می زنیم .

حالا با الک وخیلی کم آرد اضافه می کنیم.البته از قبل بکینگ پودر رو با آرد مخلوط کردیم.وخیلی با حوصله ودورانی مایع کیک رو به هم می زنیم تا یکدست بشه.

بعدش در قالب مورد نظرمون که باید تهش صاف باشه کاغذ روغنی میندازیم وقالب رو از اطرافش چرب می کنیم ،مایع کیک رو می ریزیم و در فر با حرارت ملایم می پزیم .فر رو از 20 دقیقه قبل و با حرارت 140 درجه سانتی گراد گرم کردیم.قالب رو در فر قرار می دیم.30 دقیقه هم زمان برای پخت نیاز داریم.مواظب باشین تا 20 دقیقه ی اول نباید در فر رو باز کنین وگرنه خوب پف نمی کنه بعد از پخت هم که فر رو خاموش کردین بذارین 10 دقیقه توی فر خاموش بمونه تا حرارت کیک آهسته کم بشه بعدش بیارینش بیرون.و وقتی که کیک کاملا خنک شد از توی قالب درش بیارین.

این کیک رو بذارین چند ساعت توی یخچال بمونه بعدش خامه کشی رو شروع کنین.

موفق باشین...



موضوعات مرتبط: کیک ها ، کیکهای تولد وشیرینی های تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 14 تير 1394برچسب:کیکهای تولد وشیرینی های تر,کیک ها, | 1:22 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.